٩ روش خود آموزی زبان انگلیسی

اول از همه روشی را پیدا کنید که باهاش راحتید و ازش لذت می برید. این کار کمک می کند تا همیشه با انگیزه باقی بمانید.

١-کودکانه رفتار کنید:


شاید عجیب به نظر برسه اما استفاده از منابع زبان مخصوص کودکان برای شروع کار روش خیلی خوبیه. برنامه های تلویزیونی ، کتاب ها و فیلم های کودکان در سطح ابتدایی هستند. همه چیز با صداها و کلمات آسون شروع میشه. اگر به کتاب‌ها یا منابع دیگر
مطالعاتی خودتون کتابها و فیلمهای کودکان رو اضافه کنید بیشتر هم یاد می گیرید.اعتماد به نفستون بالا میره چرا که مطالب خیلی کمی هستند که ممکنه متوجه اونها نشید.

٢-گوش دادن به موسیقی و حفظ کردن ترانه:


همه به موسیقی علاقه دارند,واسه یاد گرفتن زبان انگلیسی باید بچسبید به آهنگ های خارجی! تمرین کردن با موسیقی پاپ بهتره چون همه جا در دسترسه و از اصطلاحات روزمره و کاربردی در ترانه هاش استفاده میشه. بهتره با موزیک های راک یا رپ تمرین نکنید چون جمله ها خیلی تند و سریع بیان میشوند و فهمیدن و حتی شنیدن اونها مشکله

٣-شرکت در آزمون های آنلاین برای محک زدن مهارت های گرامری:


وقتی به تنهایی زبان میخونید ممکنه یک سری اشتباهات از دستتون در رفته باشه. سوالی که همیشه افراد” خود خوان “از خودشون دارن این که “آیا درست بود؟”
تست های آنلاین راه خوبی برای این افراد هست همیشه خودشون رو محک بزنند. تست های آنلاین در زمینه های مختلف از گرامر تا درک مطلب دانش شما را می سنجند.

۴-دیدن فیلم و سریال های مورد علاقه تون :


اگر شما هم متوجه صحبت های بازیگر ها نمی شید از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید. اما زمانی که حس کردید کمی حرفه ای شدید زیرنویس رو کنار بذارید تا درک مطلب خودتونو تست کنید. در کل دیدن فیلم و سریال روی بیان و درک مطلب تاثیر مستقیم داره ، دایره لغاتتون بزرگ تر میشه و با اصطلاحات عامیانه انگلیسی هم آشنا می شید. همچنین یک راه خوب برای درک بهتر دیالوگ ها جستجوی فیلمنامه هست. به راحتی از سایت (IMSDb)میتونید متن هر فیلمی را جستجو کنید و یک یا چند بار از روی فیلمنامه بخونید و بعد فیلم رو ببینید. اینطوری با تمام لغات جدید آشنا هستید و از دیدن فیلم بیشتر لذت خواهید برد.

٥-در مورد چیزی که بهش فکر می کنید بنویسید :


وقتی خودخوان یا خودآموز زبان انگلیسی هستید باید آموخته هاتون رو تمرین کنید بهترین راه شروع نوشتن متنی درباره خودتونه. نوشتن به شما نشان می دهد که چقدر در به کار بردن کلمات و گرامر مهارت کسب کردید. لازم نیست متنتون رو در فضای مجازی منتشر کنید. با خیال راحت هر چی دوست دارید بنویسید بعد متنتون رو داخل اپلیکیشن هاي مربوط قرار بدید تا همه اشتباهات متن شما رو تصحیح کنه.

٦-زیاد مطالعه کنید :


به چی علاقه دارید؟ آشپزی ؟ باغبانی؟ یا حاشیه سینما؟ اینترنت گنجینه بزرگی از مطالب جورواجور برای سلیقه های مختلف دارد. همون قدر که گوش دادن(Listening) مهمه خوندن (Reading)هم مهمه. این دو مهارت در کنار هم ذهن شما رو صیقل میدن باعث می‌شن انگلیسی فکر کنید !
زبان آموزان مبتدی یا متوسط همیشه باید جملات رو در ذهنشون ترجمه کنند که همین کار باعث تأخیر در پاسخ می شه. اگر ذهنتون به انگلیسی فکر کردن عادت کنه حرف زدن و درک مطالب براتون بسیار بسیار راحت میشه .
هر چه بیشتر مطالعه کنید با ساختار جمله بندی، کلمات جدید و مکالمه رسمی و غیررسمی انگلیسی هم بیشتر آشنا خواهید شد. این بدین معناست که یک الگوی غنی مناسب برای صحبت کردن پیدا میکنید.
هر کلمه جدیدی که یاد می گیرید یا مرور می کنید شما رو یک پله بالا میبره.

۷- چت آنلاین با دوستان :


یکی از راه های مفرح و به اصطلاح “فان” تقویت زبان استفاده از نرم‌افزارهایا اپلیکیشن های چت آنلاین هست.فضای چت یا صحبت با دوستان فضای راحت تر و دوستانه تری نسبت به محیط کلاس یا کار هست. شاید خودتون متوجه نشید اما به راحتی داخل فضای تمرین زبان بدون استرس قرار میگیرید. با چت تایپی قبل از زدن دکمه”enter” به صحیح بودن کلمات و جملات دقت می کنید . با چت صوتی هم به تلفظ و مکالمه درست توجه دارید. به علاوه چت کردن با دوستان حس رقابت رو در شما تقویت می کنه چون سعی می کنید خودتون رو به استانداردها نزدیک تر کنید. پس در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یا فیسبوک دوستان بین‌المللی پیدا کنید.

۷- تخت گاز نرید!


شما به هر دلیلی تصمیم گرفتید که به تنهایی و بدون کمک استاد زبان انگلیسی یاد بگیرید پس باید بذارید روند یادگیری آرام و منطقی پیش بره . توقع نداشته باشید با یکبار فیلم دیدن یا یک پاراگراف خبری خوندن خبره بشید! هدف واقع بینانه داشته باشید و زمان مناسبی رو برای رسیدن به هدفتون در نظر بگیرید. مثلا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در روز زمان خوبیه برای اینکه خسته نشید اگر توان بیشتری در خودتون میبینید میتونید بیشتر هم کار کنید. خودآموزی زبان معنیش اینه که زمان مطالعه دست خودتونه. پس حتما در طول ۲۴ ساعت شبانه روز حداقل ۳۰ دقیقه وقت برای زبان خواهید داشت به شرطی که واقعاً بخواید. در کل فراموش نکنید که روش خود آموز زبان انگلیسی نیازمند اراده و پیگیری خودتون هست. زود ناامید نشید و تنبلی نکنید تا به اهدافتون برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *